2011. december 24., szombat

Karácsonyfa

Magyar szokás szerint a karácsonyfa felállításával és kidíszítésével kezdődik el az ünnep, 24-én. Először furcsálltam, hogy máshol nem így van, de most annyira vártam, hogy legyen már fánk, tehessük alá az ajándékokat, és csak nézzük őket. Hogy vajon melyikben mi lehet? melyiket kapom én? Vajon amiket én csomagoltam, menyire kelti fel a megajándékozott kíváncsiságát?


De nem volt fánk, eddig. Nem terveztük meg, soha nincs színe, és mindig túlzásba esünk, szegény fenyő majd meg szakad az évek során gyűjtögetett díszek sokasága alatt. De melyiket hagynánk ki? amit a szüleim gyerekkorukban aggattak a fára? amit a nagyszülőktől örököltünk? amit mi csináltunk kisgyerekként? vagy amiket pár éve kaptam a barátaimtól? egyiket sem. Az összkép(p) más számára furcsa lehet, de a családi hagyomány ezt kívánja meg, és semmi pénzért nem cserélném le ezt a fát az idei divatszínekre.
(a felvétel 2010 Karácsonyán készült :)

1 megjegyzés:

  1. Jujj, habcsókos karika izé!! Annak mi a neve? Nekünk soha nem volt olyanunk, pedig oviban mindig sóvárogtam utána, mert az ovis fa olyannal volt tele. Aztán meg azt irigyeltem, hogy másoknak mindig sokszínű a fája, nálunk meg csak piros meg arany, ez felsőben lehetett, de hamar kinőttem, a habcsókot nem, azt ma is felraknék rá, ha lenne.
    Nekem legjobban a fenyő mögül kukucskáló jukka ágak tetszenek, és ez az egész együttes így.

    VálaszTörlés