2012. február 28., kedd

Az éltető napfény

Nem tudom van-e olyan filozófia, ami a napfényt természeti elemekhez sorolja, én igen, mert végül is az. Én azért hoztam egy érdekes képet róla. Vagyis a nap nem is látszik a képen, hanem egy furcsa jelenség. Lehet, hogy sokan már hallottak ilyenről, de én mikor megláttam, nem tudtam mire vélni, azt hittem eljött a végítélet napja, apokalipszis, világvége, UFO támadás. De semmi ilyen nem történ azóta. Egyszer facebookon bukkant fel ismét a jelenség, akkor a Holddal. Akkor tudtam meg, hogy normális dolgot láttam, csak az ismereteim voltak gyérek.

 
Íme egy rövid leírás, hogy minden hozzám hasonlóan tudatlant megnyugtassak, nincs világvége, nem zuhanunk bele a Napba. És egy rövid utalással magyarázza a fejre fordított szivárványt is.:
"A Napot és a Holdat olykor fehér, vagy ritkábban halványan színes gyűrű övezi, amely magas szintű, jégkristályokból álló felhőkön jelenik meg. A magas szintű felhőkben lévő jégkristályok a fény törésével, és visszaverésével hozzák létre a halot. A halo színes, vagy fehér ív, fényfolt, vagy pont, amely bizonyos feltételek bekövetkezte esetén látható az égen. Halojelenségek legtöbbször melegfront betörésekor észlelhetőek, ezért a rossz idő előfutárainak is tekinthetőek. A halojelenséget okozó jégkristályok elsősorban cirrusokban fordulnak elő. A megfigyelő a szivárvánnyal ellentétben itt közvetlenül a fényforrás felé fordulva látja a jelenséget, és a halo középpontjában maga a fényforrás áll.
A (primer) szivárvánnyal ellentétben a színek fordított sorrendben jelentkeznek, vagyis a vörös szín található az ív belső oldalán, és a kék a külsőn. A halo gyakran csupán fehér gyűrűként észlelhető a Nap vagy a Hold körül." (Forrás)

2 megjegyzés:

  1. Ma is tanultam valamit! :) Ilyet sem láttam még. Köszönöm a megnyugtatást, nem fogok megijedni, ha a szemem elé kerül egy ilyen jelenség.

    Én sem tudom, hogy a napfényt a természeti elemek közé sorolta-e valaki valaha. Én a tűzzel azonosítom, mert ha nem lenne tűz, akkor napfény sem lenne.

    VálaszTörlés
  2. Ma pont egy témába vágó cikkbe futottam az indexen: http://index.hu/tudomany/kornyezet/2012/03/06/napkutya_ugatott_magyarorszag_egen/
    Érdekes és szép dolgok ezek. Nekem rémlik, hogy egyszer valami ilyen napkutyafélét is láttam talán itthon, de nem tudom az volt-e.

    VálaszTörlés