2012. február 25., szombat

"Vízijáték"

Sokaknak meséltem már nagy elragadtatással a Klangwelle elnevezésű "csodáról". Ez tulajdonképpen olyan, mint egy tűzijáték, csak nem a tűzzel játszanak, hanem a vízzel. Engem ez sokkal jobban elvarázsolt, mint egy tűzijáték. Nyilván azért (is), mert ilyet életemben csak egyszer láttam még. Vízsugarakat lőnek fel a háttérben szóló zene ritmusához igazodva és különböző színű fényekkel világítják meg. Nagyon látványos! Főleg, amikor egy összefüggő falat/függönyt alkotnak a vízsugarak és a létrejövő felület vetítővászonként funkcionál. Vagyis képeket, mozgóképeket, vagy szöveget vetítenek rá.
A "vízijáték" legnagyobb előnyeként említeném, hogy lényegesen kisebb zajszennyezéssel jár, éppen ezért gyermek- és kutyabarátabb, mint egy tűzijáték. Azt viszont nem sikerült kiderítenem, hogy a hatalmas mennyiségű kilőtt vizet vajon visszaforgatják-e... Remélem, hogy igen, különben egy óriási vízpazarlás az egész. És mint tudjuk, a víz (főként az ivóvíz) hatalmas kincs!


A felvétel Bonn központjában készült, ahol minden év szeptemberében egy héten keresztül esténként lehet megtekinteni a Klangwellét. Maga a találmány - ha jól tudom - Ausztriából, a Wörthersee partjáról származik. Aki tehát eredeti őshazájában szeretné megnézni a vízijátékot, annak oda kell elutaznia a nyár valamelyik napján és minden este láthatja az előadást.
A tóparton egyértelmű, hogy nincs pazarlás, hiszen a víz visszajut oda, ahonnan jött, vagyis a tómederbe. Na de hogy Bonn kellős közepén, egy kockakővel telerakott, vizet az eső kivételével nem látó téren honnan jön és hová lesz a víz, azt még nem fejtettem meg...

1 megjegyzés:

  1. Aaaannyira jó! főleg a kék rész, az nagyon jó lett a képen!
    De maga a téma is, de ezt talán már mondtam és írtam, máshol.

    VálaszTörlés