2012. február 11., szombat

Egyiptom

Ijesztő, rácsos-szemű maszkokat mutatok ma, melyek egyértelműen egyiptomi stílust képviselik. A sminkjük a fáraókét idézi, a ruházat azonban a sivatagban használt fehér lepel helyett velencei hangulathoz, eseményhez és hőmérséklethez alkalmazkodik.


A képet újra alaposabban megnézve, most jöttem rá, hogy a szemükön azért van ott a rács, mert a fáraóka nem lehet rátekinteni. A tömegben ezt nehezen lehetett volna megoldani, így inkább ezt a megoldást választották. Élettelen, emberfeletti hatású lett így a maszk. Egyszerűen.... tökéletes!

3 megjegyzés:

  1. Csodálatos. Már nem találok szavakat!
    Annyira jó az a fül a két fej között! :)) Mintha egy kém kihallgatná a két fáraó titkos beszélgetését.
    Történelmi ismereteim sajnos kissé hiányosak és nem tudom, hogy voltak-e női fáraók. Más ókori népek esetében emlékszem női uralkodókra, de az egyiptomiaknál nem rémlik. Na, csak azért gondolkoztam el ezen, mert a bal oldali álarcnak nagyon nőiesek a vonásai. Az lehet?

    VálaszTörlés
  2. Kleopátra, aki nekem beugrott, meg hát Hatsepszut! Terasztemplom, kőbe vésett négyszögletes faültető gödrökkel a teraszokon ... :)
    de után néztem, és elég sok fáraó nő van. Talán az egyetlen olyan nép, akiket ez igazán nem zavart még régen sem ... Éljenek a női uralkodók! :)
    és a fület akkor vettem észre, mikor felraktam a képet, és nagyon gáznak tartom rajta. Pedig szerettem ezt a képet nagyon. Na mindegy... kihallgatják a napistenek beszédét.

    VálaszTörlés
  3. Téééényleg! Köszi :)
    Nem is gáz! Egyáltalán nem az!!!!

    VálaszTörlés