2012. február 21., kedd

"A szőlő szerencsére nem szédül"

... aki viszont elfogyaszt néhány decit a belőle erjesztett és érlelt nedűből és ellátogat az alábbi képen látható helyre, annál garantált a szédülés :)


A címben szereplő idézet egy, az Ahr folyó völgyét bemutató leírásból származik, melyben ódákat zengtek a környékbeli borokról. Kiváló zamatukhoz a megfelelő fekvés, napsütés és csapadék mellett a talajadottságok is nagyban hozzájárulnak. 
A borkóstolókon nagyon szeretik felhívni a figyelmet arra, hogy milyen jól kiérződik a boron a termőhely alapkőzete vagy talajtípusa. Én ezt ugyanúgy nem szoktam érzni, mint a málna-, bodza- vagy csokoládéízt, amivel gyakran "meggyanúsítják" a borokat, de csodálom azokat az embereket, akik egy korty alapján meg tudják mondani, hogy az adott ital milyen fajta, honnan származik és melyik évjárat.

Ezt a képet a kedvencek témakörbe szántam, de akkor nem volt lehetőségem feltölteni. Csodálatos, ahogy a kis folyócska kivágta ezt a völgyet és létrejöttek a fent látható meredek, szőlőtermesztésre kiválóan alkalmas hegyoldalak. Ez az abszolút kedvencem minden eddig készített fényképem közül, és ez az a táj, ami minden eddiginél jobban lenyűgözött!

Szép példa ez is a szintvonalakra merőleges művelésre :) Szerintem egyértelműen megbocsájtható a túlzottnak tűnő intenzivitás és az is, hogy ez a lejtés talajvédelmi szempontból talán már nem engedné meg mindenhol a szőlőművelést. Ez a táj így tökéletes, ahogy van!
Sajnos azt nem láthattam, hogy hogyan folyik itt egy metszés, szüret vagy egyéb művelési tevékenység,  pedig nagyon kíváncsi lennék rá. Minden elismerésem a szőlősgazdáké!

2 megjegyzés:

  1. Ezek engem a zikkuratokra emlékeztetnek. Nem a mezopotámiai templomokra, hanem inkább dél-amerikai indián törzsek épületeire, lapos, lépcsős kőépítmények. Szerintem azt is lezikkuratozzák. Na mindegy, úgy sem érti senki, miről beszélek, összevissza meg nem akarok téves törzs nevekkel dobálózni. Olyan Machu Picchus na, csak nagyban és földből!

    VálaszTörlés
  2. Értem én! :) Jaja olyan Machu Picchus színvilágú. A zikkuratok eddig eszembe sem jutottak, de most, hogy mondod...tényleg emlékeztetnek rájuk. Pl. a nemzeti színháznál lévő zikkurattal egész sok hasonlóságot vélek felfedezni!

    VálaszTörlés