2012. február 22., szerda

Érdekes véletlen

Kedvenc szökőkutam története következik. Hogy hogyan lett a kedvencem. A diplomamunkámhoz kerestem előképeket, kórházkerti vízarchitektúrára. Ezt találtam. Imádtam. Imádom. A stílusát. Az érdekes, különleges formáját. Hogy a víz és a szobor alakja mennyire egyezik, összeillik. Hogy mennyire kecses. Órákig el lehet nézegetni, mert annyira jól ki van találva és meg van szerkesztve. Közben pedig légies, mozgékony, csodaszép. Leadtam a diplomát, végeztem az egyetemen.


Több mint egy évvel azután, hogy interneten megtaláltam kedvenc szökőkutam képét, megtaláltam az eredetijét. Londonban bóklászva. Nincs elbújva, hiszen a Parlament épületével szemben, a Temze túloldalán fekvő kórház kertjében található. A folyón átívelő hídról egyenesen rálátni a  kertre, melynek középpontjában áll ez a vízi remekmű. Alig tértem magamhoz meglepetésemben. Nem számítottam arra, hogy amíg én a képekről jól ismert, kötelező turista-látványosságokat járom végig, addig ráadásként egy személyes kedvencet is "viszont" láthatok. De láttam. Rátaláltam, bár nem kerestem.
Élőben is annyira lenyűgöző, mint képen volt.

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szép történet volt, megtapsolom. :)
    Az ábrázoló geometria jut eszembe a szökőkútról, csak ez nem tussal 2D-ben, hanem 3D-ben (vagy 4?) rajzol vízsugarakkal. Nagyon profi munka.

    VálaszTörlés