2012. január 2., hétfő

Hótulipán

Be kell vallanom, ennyire örültem az új témának:


Mint gyerek a hónak... de mivel ezt a képet nem én és még csak nem is az én gépemmel készítettem, így hozok egy saját képet is. Eléggé elvesztem a bőség zavarában, hogy mivel is kezdjem a hó, jég és hideg témakörét, mivel szerencsére van rengeteg képem. A tájképeket kizártam nagyjából, így a maradékokból válogattam. Az első egy kétszeresen is saját alkotás, mert a fényképen kívül a képen szereplő hótulipánt is én készítettem. Elég egyszerű volt, itthon csak azért nem tudtam reprodukálni, mert nem volt még elég hó hozzá. De majd ha lesz...


A készítés menete:
1. Végy egy hosszú, hajlékony műanyag lapot és tekerj belőle hengert, majd kívül kösd körbe, hogy ne csússzon szét
2. A közel sík talajon felállított hengerbe kezdj havat lapátolni
3. Időnként mássz bele a hengerbe, vagy kérj meg valakit, hogy amíg lapátolsz másszon be, és taposd a havat, hogy tömörödjön
4. Néha locsold meg vízzel
5. Töltsd tele ilyen eljárással a hengert és hagyd kint éjszakára a -25 fokban
6. Másnap oldozd ki a műanyag henger rögzítését és óvatosan hámozd le a hótömbödről
7. Ess neki a hónak és faragj, amit csak szeretnél

2 megjegyzés:

  1. Bárcsak -25 fok lenne, hogy ilyen szép hótulipánt készíthessünk! Vagy hóürgét, vagy hólepkét, vagy hócicát, vagy hócsacsit, vagy hórénszarvast, vaaaagy...

    VálaszTörlés
  2. A hóürge nem rossz ötlet. Majd Isu tapos, mi meg megcsináljuk! Meg egy hómocsarat is kellene csinálni.

    VálaszTörlés