2012. január 9., hétfő

Jégbe burkolózva


" Könnyű a jég hátán megélni, próbáljon meg élni a jég alatt".
Rozvány Görgy


Igen, a jég alatt egyedül a növények tudnak élni. Alszanak ugyan, de élnek. És amint elolvad a jég, új életre kelnek, kihajtanak, és szebbek lesznek, mint valaha.
A nyírfánk is így van ezzel. Télen tűri a havat, a jeget, majd rügyezni kezd és virágzásnak indul. Mellesleg a nyírfáknak (a származásuk miatt is) különösen jól áll a a tél és a hideg. Vagy egy hűvös tavaszi reggeli napsütés, de ezt majd annak idején.

4 megjegyzés:

  1. Milyen cuki a fagyasztott nyírfarügy. Emlékszem volt egy tél, mikor még kicsik voltunk, amikor nagyon üvegbe zárt volt minden. A hóra esett vagy 1 centi ónos eső és még a mi súlyunkat is elbírta. Akkor rengeteget ökörködtünk kint a húgommal, hason csúszkálva kommandóztuk végig az egész kertet, mert fennmaradtunk a jégrétegen... Na ekkor volt minden így lefagyasztva.

    VálaszTörlés
  2. :) ez annál később volt... én még akkor nem fotózgattam, amikor Te voltál gyerek :D ez talán 2008 vagy 2009

    VálaszTörlés
  3. Sejtettem :) az még nem is a digitális képek kora volt... csak gondoltam idebiggyesztem az asszociációmat. Az egy egészen egyedülálló téli jelenség volt. Bár ilyen sincs sokszor, mint a képen.

    VálaszTörlés
  4. Tetszett az asszociáció. Kedvencem a "hason csúszkálva kommandóztuk végig az egész kertet" :) úúúgy elképzeltem :D

    VálaszTörlés