2012. január 26., csütörtök

King's College

Ha már Anglia, folytatom a sort. Cambridgeben járunk, híres egyetemi város. A település bármely pontján egyetemi épületekbe botlunk. Nagyon tetszik maga a város hangulata, a sok fiatal és a rengeteg szebbnél szebb épület.


Maga a King's College az egyetem egyik alrésze, college-okra bomlik, ide jelentkeznek és nyernek felvételt a diákok, akik órákon találkoznak, de a nálunk gyakorlatnak megfelelő órákat már csak college szinten tartják. A King's elég menő a college-ek közt, barátnőm is ide jár... :)
A főépület elég impozáns, ez csak a katedrális része, ahol az ebédlő működik (ha emlékezetem nem csal). Érdekes hangulatú, elsőre furcsa lehet ilyen grandiózus keretek közt menzára menni. A képen látható füves területet körbeveszik az épületek. Semmi más nincs, csak fű, mégis olyan jól néz ki, hogy csalogatja az embereket. Tipikus angol gyep, máshol nem nagyon látni ennyire zöld, kiterjed füves területeket, mint Nagy-Britanniában. De erre ne menjünk rá, mert nem szabad, csak a King's-en végzettek léphetnek itt a fűre. Ez teljesen komoly.

3 megjegyzés:

  1. Én biztosan nagyon meg lennék illetődve itt, ebben a nagy rendben, tisztaságban és komolyságban. Igazán tekintélyt parancsoló az épület.
    Egyszer mindenképp látnom kell egy igazi angol gyepet!

    VálaszTörlés
  2. Nekem ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy J. K. Rowlingnak nem is volt akkora fantáziája, mint korábban gondoltam. Persze volt, de nem annyira ámulatra méltó. A történetet nem szólom le, mert az utánozhatatlan, de a helyszínek, hangulatok... hát igen. Ilyen helyen könnyű "alkotni" :))

    VálaszTörlés
  3. Elég hamar hozzá lehet szokni a környezet rendezettségéhez, nem voltam megilletődve, de azért jobban kihúztam magam ebben a környezetben. Az ember többnek érzi magát itt, mint egy koszos budapesti aluljáróban.

    Én nem emlékszem annyira J. K. Rowling leírásaira, de a filmekben nem volt nehéz dolguk, az tuti, fogtak egy random angol kastélyt és parkot aztán már forgathattak is. De tényleg a látvány, az iskolarendszer, mind hasonló könyvben, mint az országban, csak nekünk számít "egzotikus" érdekességnek.

    VálaszTörlés